Podcast: Play in new window | Download | Embed
Zaskubskrybuj Apple Podcasts | Google Podcasts | Spotify | Email | RSS
Naukowcy od lat ostrzegali przed pandemią tego typu. W końcu się wydarzyła. Nikt nie był gotowy na koronarwirusa, nie tylko w sensie medycznym, ale znacznie szerszym, społecznym i gospodarczym.
Koronawirus właśnie całkowicie zmienia styl życia ludzi na wszystkich kontynentach. Wymusza wielkie, nieoczekiwane zmiany. Jedną z konsekwencji pandemii jest zmiana sposobu konsumpcji mediów.
Z powodu kwarantanny zostaliśmy właściwie pozbawieni możliwości kupowania mediów drukowanych, co grozi ich całkowitym upadkiem. Dużo więcej za to oglądamy, a także czytamy w sieci. Odkrywamy ponownie pierwotne znaczenie słowa „dziennikarstwo”: szukamy informacji wiarygodnych, sprawdzonych i prawdziwych.
Same media i platformy społecznościowe też błyskawicznie się zmieniają. Serwisy takie jak Google czy Facebook zaczynają ukrywać niepewne treści, premiują za to wiarygodne źródła informacji. Znowu najcenniejszą walutą w mediach stała się „jakość”.
Rynek mediów zmienia się na naszych oczach. Nikt nie wie, jak będzie wyglądał, gdy pandemia się skończy. Możemy być jednak pewni, że czekają nas tektoniczne zmiany. Jakie? O tym Andrzej i Przemek rozmawiają w tym odcinku Premedytacje Podcast.
28 stycznia 2021 -
[…] się spodziewać w tym odcinku Premedytacji? Jest Elon Musk, są złe korporacje, jest Cyberpunk i koronawirus, a także zagrożenia płynące z Chin. Jest też ważna zmiana! W tym odcinku Andrzej […]
9 lutego 2021 -
[…] rozmowy z innymi użytkownikami. Czy to okazja do zasadniczej zmiany w świecie social mediów czy chwilowa moda, która przeminie? Ponadto Przemek rozdziela social media Zachodu od socmediów […]