Podcast: Play in new window | Download | Embed
Zaskubskrybuj Apple Podcasts | Google Podcasts | Spotify | Email | RSS
Facebook rusza z ofensywą przeciw fejkowym kontom w serwisie. Google inwestuje w nieruchomości i liczy na powrót pracowników do biur. Spotify kupuje rywala apki Clubhouse i wchodzi na rynek social live audio
O tym, że fejkowe konta to zmora serwisów społecznościowych wiemy nie od dzisiaj. Niedawny oficjalny komunikat Facebooka pokazał jednak, z jakim wyzwaniem mają do czynienia moderatorzy tego serwisu. W ostatnim kwartale 2020 roku z Facebooka usunięto ok. 1,3 miliarda fałszywych kont które, jak wynika z komunikatu, służyły siania dezinformacji. Czy Facebook i inne serwisy społecznościowe są w ogóle w stanie przeciwdziałać zjawisku fałszywych kont? Kto wykorzystuje te konta i do jakich celów? A także – czy usuwaniem szkodliwej społecznie działalności w serwisach mających ogromny wpływ na opinię publiczną nie powinny zajmować się odpowiednie organy poszczególnych państw, a nie jedynie moderatorzy zatrudniani przez te serwisy?
Efekt Clubhouse’a: Spotify wchodzi na rynek „social live audio”
Drugi temat, o którym dyskutujemy w tym odcinku to kwestia powrotu pracowników do biur po pandemii. Google zaczął ostatnio inwestować znaczne sumy w nieruchomości, co może sugerować, że szefowie tej firmy zakładają rychłą możliwość pracy z biura i zmniejszenie znaczenia pracy zdalnej. To dość zaskakujące posunięcie, bo eksperci mówią o tym, że system pracy na całym świecie uległ nieodwracalnej zmianie i powrót do biur odbędzie się na zupełnie innych zasadach niż dotychczas. Co wiedzą szefowie Google’a i dlaczego obstawiają, że ich firma powierzchni biurowej będzie potrzebować raczej więcej niż mniej?
Trzeci temat tego odcinka Premedytacji to rozwój segmentu „live social audio”. Jeszcze kilka miesięcy temu mało kto o nim słyszał. Teraz, dzięki błyskawicznemu rozwojowi aplikacji Clubhouse social audio to jeden z najgorętszych tematów. Decyzja Spotify, który kupił firmę tworzącą aplikację social audio dedykowaną wydarzeniom sportowym, zapewns sprawi, że ten temat stanie się jeszcze gorętszy. Czy social audio to przyszłość rynku serwisów społecznościowych czy też, jak to miało miejsce w przypadku Dropboxa czy Snapchata, produkt, który niebawem stanie się powszechną usługą oferowaną przez większość gigantów rynku, a atrakcyjność takich aplikacji jak Clubhouse zdecydowanie spadnie?